4 Nisan 2016 Pazartesi

SÖZ AÇINCA







Fırtınaları ayağınıza

Meltemleri saçınıza yollayacağım.


Yakamozlar tırmanacak göğsünüze


Martılara söyleyeceğim gelsinler.


Sivriada'nın boz tavşanları


Kulağınıza fısıldayacak.


Sandalsız balıkçılar da gelecek.


Ay ışığını


Martının sırtından alıp


Akşam üstlerini


Kordela balığından


Karabataklardan karanlığı


Ben alıp getirsem...

Nisan yağmurları yağmış Levent'e


Onlar tanıklık etsinler olmazsa.


Nisan yağmurları tane tane.


Benden yana konuşacaklar bakın

Cümle balıkçılar


Karidesler, pavuryalar, böcekler


İstakozlar.

Akdeniz adalarına haber yolladım


Sardunya Adası benden yana çıkacak


Yırtık yelkenler benden yana.


Benden yana bu yas dökülmüş sandallar


Medarı Maişet, Şemşiri Hücum, Maksut Kaptan


Ceylanı Bahri, Denizkızı, Bereket motorları benden yana.



Ama ben yine de tavşanları


Sivriada'nın boz renkli tavşanlarını


Kimselere değişmem.


Onları göndereceğim kulağınıza


Fısıldamaya


Meremet yapan Ermeni kadınları var ya Kumkapı'da.



Arslan gibi kadınlar


Memelerinden sert balıkçılar süt emmiş


Ak düşmüş saçlarına erkek yürekleri açılmış.



Meremet yapan kadınlar


Onlara da açtım bu sevdadan.


Hepsi


Marmara


O canım su


Sivriada


O yalnızlık, kimsesizlik, balıkçının hürriyet heykeli.

Dülger balığı


O canavar görünüşlü


O uysal balık.


O sandallar, o tavşanlar, o motorlar


Hepsi hepsi gelecekler.


Deniz diplerinden yakamozlar


Dikenleri batan süngerler


Hepsi hepsi gelecek.


Benim için konuşmaya, dinlersen


Onlara da açtım bu sevdadan.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder